15 pracowników nie tylko na „gorący okres”
Problemy z rekrutacją na sortowni
Współcześnie, w dobie dynamicznego rozwoju technologii i automatyzacji procesów, nadal istnieje wiele zawodów wymagających pracy fizycznej, takich jak praca na sortowniach. Ze względu na specyfikę tej pracy, poszukiwanie odpowiedniego pracownika może być wyzwaniem dla pracodawców. Pracownik na sortowni musi charakteryzować się między innymi dobrą kondycją fizyczną, wytrzymałością, dokładnością i szybkością działania. Dodatkowo, ze względu na ciężkie warunki pracy, taka praca może być mało atrakcyjna dla potencjalnych pracowników, co powoduje dodatkowe utrudnienia w procesie rekrutacji.
Praca fizyczna to nie problem dla naszych pracowników
Nie da się ukryć, że praca na sortowni oraz przy załadunku/rozładunku do lekkich nie należy. Każdego dnia osoba tam zatrudniona musi przenosić dziesiątki, jak nie setki paczek. Po kilku godzinach takiej pracy kręgosłup może dać o sobie znać. Właśnie dlatego na takich stanowiskach rotacja pracowników jest przeważnie dość duża. Z tego samego powodu zgłosiła się do nas firma kurierska UPS, która potrzebowała dodatkowych pracowników do swojej sortowni pod Łodzią.
Szczyt sezonu to czas, gdzie dodatkowi pracownicy są na wagę złota. Jako że czasu nie było za dużo, to już podczas jednego telefonu ustaliliśmy wszystkie szczegóły oraz zapotrzebowanie.
Na początek UPS potrzebowało 15 pracowników na sortownie.
Nie my jedyni próbowaliśmy
Warto zaznaczyć, że UPS współpracuje stale z wieloma agencjami, bo cały czas próbują znaleźć odpowiednich pracowników, którzy będą mieli małą rotację. Nie jest to proste, ale my lubimy wyzwania, dlatego od razu zabraliśmy się do poszukiwań.
Dzięki wykorzystaniu naszych autorskich sposobów rekrutacji daliśmy radę dostarczyć wszystkich 15 pracowników jeszcze przed wyznaczonym terminem. Sprawdzili się oni tak dobrze, że firma postanowiła nawet po „sezonie” kontynuować z nimi współprace. Dodatkowo dostaliśmy kolejne zamówienie na 5 pracowników.
UPS zdecydowało się na naszych pracowników, bo praktycznie nie występowała u nich rotacja, a swoje obowiązki wykonywali sumiennie i rzetelnie. Osiągnęliśmy to też dzięki temu, że każdy pracownik zatrudniony przez Work Unit doskonale wie, do jakiej pracy jedzie, co będzie tam robił, a to pozwala podjąć dużo bardziej świadomą decyzję.